Op de hoogte van onze ontwikkelingen, communicatie komt tot leven

Op de hoogte van Kampert-Nauta

dinsdag 7 februari 2017

Dinsdag 7 februari vindt de Osse Jongeren Bedrijvendag plaats. Op deze dag gaan ruim 600 leerlingen op bezoek bij diverse bedrijven in Oss. Bij Kampert-Nauta mogen we dit jaar ook 3 groepen leerlingen ontvangen. Het gaat om tweedejaars leerlingen van Mondriaan en Hooghuis VMBO, deze leerlingen staan op het punt om hun profielkeuze te maken. De organisatie van deze dag hoopt dat de rondleidingen bij diverse lokale bedrijven en instellingen de leerlingen een beter inzicht geeft in de werkzaamheden bij de bedrijven. Daarnaast geven de bedrijven ook een indicatie van de studierichtingen waarin zij interesse hebben voor toekomstige werknemers. De bewustwording moet bij de leerlingen leiden tot betere profielkeuzes. Waardoor zij in de toekomst een vervolgopleiding kunnen kiezen die beter aansluit bij hun ambities en bij de eisen van bedrijven en instellingen.

Tevens is het een belangrijk doel van deze dag om bedrijven en jongeren in Oss te verbinden met mogelijke arbeidsrelaties tot gevolg. Waarbij de jongeren wonen, leren en werken in Oss. Hiermee hoopt met ook de arbeidsschaarste in bepaalde sectoren in de toekomst beter te kunnen invullen.

Bij Kampert-Nauta ontvangen wij drie groepen van deze leerlingen. Wij zijn erg trots op wat we doen en willen dit graag meegeven aan deze leerlingen. Na een korte presentatie nemen we de leerlingen dan ook mee in een van onze productieprocessen. De leerlingen ontwerpen en produceren samen met ons hun eigen ansichtkaarten. Op deze manier doorlopen we écht een aantal facetten van onze organisatie, in plaats van deze enkel te bespreken.

Na de korte presentatie beginnen we op onze creatieve studio. Hier ontwerpen de leerlingen met behulp van onze creatieve DTP’ers hun eigen ansichtkaart. Nadat het ontwerp klaar is moet deze in het systeem gezet worden zodat de drukkers ermee aan de slag kunnen. Ook dit doen de leerlingen samen met onze vakkundige collega’s. Na het plaatsen van de bestanden in het systeem gaan we samen naar de digitale afteling. Hier staan onze drukkers klaar om samen met de leerlingen hun eigen ansichtkaarten te drukken. Deze kaarten worden natuurlijk gezien van een UV-coating en worden netjes op maat gesneden. Samen met onze inpakkers worden de zelf ontworpen en gedrukte ansichtkaarten ingepakt en gaan deze op de post naar alle leerlingen. Het aandenken aan deze uren bij Kampert-Nauta valt morgen bij de leerlingen op de mat.

donderdag 19 januari 2017

Op 18 en 19 januari heeft een deel van onze marketingteam een bezoek gebracht aan de webwinkelvakdagen. We focussen ons als bedrijf steeds meer op portals en webshops en dan is het belangrijk om op te hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Vooral de presentaties van een aantal grote sprekers hebben voor veel inspiratie gezorgd.

Zo hebben we tips&tricks ontvangen van de e-commerce manager van Roompot vakanties over de gebruiksvriendelijkheid van een website. De oprichter van ID interactive heeft uitgelegd waar je op moet letten bij het plaatsen van content op je website. Tot slot heeft de data scientist van Hallmark vertelt over hoe zij slimmer gebruik hebben gemaakt van data. Handige tips, inspiratie en een hele lading informatie rijker, kunnen we dit hopelijk gebruiken bij Kampert-Nauta.

maandag 16 januari 2017

Afgelopen vrijdag zijn wij het weekend begonnen met onze jaarlijkse nieuwjaarsborrel! Hierbij hoort natuurlijk een speech van onze directeur, met een terugblik op 2016 en positieve woorden voor 2017 en de doelen die we gaan bereiken!

Vervolgens werd het buffet geopend en konden we met z’n allen genieten van een lekkere maaltijd. Dit jaar zelfs met een echte snackmuur, welke vanzelfsprekend erg in de smaak viel bij al onze collega’s. We hebben een gezellige avond gehad met z’n allen.